Szukaj

Usługi związane z drukiem

SMK Technologie Informatyczne posiada elitarny tytuł HP Imaging and Printing Solution Specialist. Certyfikat ten gwarantuje Klientom , że pracownicy SMK posiadają szeroką wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie w zakresie usług związanych z wydrukiem .

W naszym port folio usług znajdują się między innymi, instalacje, deinstalacje, szkolenia z użytkowania, wdrażania systemów takich jak: kontrola kosztów wydruku, zliczanie wydruków, wydruk podążający, wydruk poufny, OCR.

W obszarze wydruku ściśle współpracujemy z takim producentami jak:

  • Hewlett – Packard
  • Xerox
  • Lexmark
  • Samsung
  • OKI
  • Ricoh
  • Konica – Minolta


oraz proponujemy rozwiązania oparte o aplikacje producentów:

Capella Technologies - MegaTrack – oprogramowanie które umożliwia gromadzenie, przetwarzanie i prezentacje wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do kontroli kosztów.


Safe Com – oprogramowanie, które umożliwia gromadzenie, przetwarzanie i prezentacje informacji potrzebnych do kontroli kosztów. Dodatkowo w ramach dodatkowych licencji realizuje wydruk poufny i wydruk podążający.


Equitrac Office – system pozwalający na monitorowanie kosztów wydruków zarówno na urządzeniach sieciowych jak i urządzeniach lokalnych, drukarkach i kopiarkach. Funkcjonalność wydruku podążającego z wykorzystaniem aplikacji Follow-You ™printing.


Follow Me – aplikacje realizująca wydruk podążający na drukarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych.


Jako podstawowe usługi związane z wydrukiem proponujemy:


Instalacja oraz deinstalacja drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Usługi instalacji oraz deinstalacji urządzeń peryferyjnych realizujemy na terenie całego kraju.


Usługa instalacji, w zależności o potrzeb klientów, może polegać na dostawie, rozpakowaniu, złożeniu, konfiguracji, instalacji w systemie użytkownika, wykonaniu testów zerowych oraz przeszkoleniu użytkowników – lub też na tylko na części w/w czynności Usługa deinstalacji może zawierać – w całości lub częściowo – przygotowanie środowiska do odinstalowania sprzętu, deinstalacje, zapakowanie, przewóz do wskazanej lokalizacji, przygotowanie sprzętu do donacji lub na inne cele(odsprzedaż pracownikom), magazynowanie, utylizacja.


Instalacja oraz deinstalacja drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Usługi instalacji oraz deinstalacji urządzeń peryferyjnych realizujemy na terenie całego kraju.


Usługa instalacji, w zależności o potrzeb klientów, może polegać na dostawie, rozpakowaniu, złożeniu, konfiguracji, instalacji w systemie użytkownika, wykonaniu testów zerowych oraz przeszkoleniu użytkowników – lub też na tylko na części w/w czynności


Usługa deinstalacji może zawierać – w całości lub częściowo – przygotowanie środowiska do odinstalowania sprzętu, deinstalacje, zapakowanie, przewóz do wskazanej lokalizacji, przygotowanie sprzętu do donacji lub na inne cele(odsprzedaż pracownikom), magazynowanie, utylizacja.



Audyt Infrastruktury Druku (Audit Druku)

Od wielu lat doradzamy naszym Klientom w zakresie optymalizacji, zarządzania i usprawniania infrastruktury druku.

Pierwszym krokiem jaki zazwyczaj zalecamy jest wykonanie pełnego badania stanu obecnego systemu. Stosowana przez nas metodologia przeprowadzania audytu została opracowana przy udziale specjalistów z firmy Hewlett-Packard i zakłada pełną diagnozę oraz zdefiniowania proponowanych wariantów zmian.

Nasze doświadczenie wskazuje, że audyt – niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa – jest krytycznym i pierwszym elementem każdego procesu modernizacji infrastruktury.

W zależności od potrzeb i możliwości w danej organizacji w czasie badania stosowane są:

  • Spisy z natury
  • Badania ilości realizowanych wydruków i kopii przy użyciu specjalistycznego oprogramowania
  • Systemy wielopłaszczyznowych ankiet które w łatwy dla pracowników sposób pozwalając na zbadania potrzeb poszczególnych działów
  • Analizy danych historycznych
  • Pilotażowe wdrożenia proponowanych zmian
  • Wizyty referencyjne i pokazy możliwości zastosowania nowych technologii w procesach biznesowych przedsiębiorstwa.

Celem audytu jest zaprojektowanie optymalnej platformy druku, która spełnia wymagania danej organizacji i realnie wspiera realizację celów biznesowych.


Czasem osoby kierujące zmianami w organizacji są zdziwione, że wystarczy jedynie przebudować istniejącą strukturę aby osiągnąć postawione cele. Należy bowiem pamiętać, że audyt nie ma na celu budowy system od podstaw. Przeprowadzony dobrze i kompetentnie pozwala osiągnąć oczekiwany efekt przy minimum inwestycji dodatkowo pozwalając na jego mierzenie i śledzenie zmian.


Przyjmujemy, że optymalna platforma druku powinna być:


  • Dopasowana do obecnego stanu rozwoju firmy czyli uszyta na miarę potrzeb
  • Elastyczna czyli umożliwiająca szybką zmianę i dostosowanie się do ewaluujących potrzeb organizacji
  • Nie ograniczająca użytkowników zarówno w sensie funkcjonalnym jak i kosztowym
  • Otwarta czyli pozwalająca na zastosowanie różnych technologii (na przykład rozwiązań różnych producentów)
  • Współpracująca czyli pozwalająca na migrację informatyczną (na przykład przejście stopniowe od dokumentów papierowych do dokumentów elektronicznych)
  • Łatwa do zarządzania czyli oferująca takie narzędzia które obniżają koszty wsparcia i czasochłonność procesów po stronie IT
  • W pełni kontrolowana zarówno pod kątem monitorowania statusu urządzeń, bezpieczeństwa drukowanych, powielanych i archiwizowanych danych jak i kosztów utrzymania
  • Backupowalna czyli posiadająca procedury awaryjne i dostosowany do potrzeb organizacji poziom serwisu
  • Spełniająca cele budżetowe organizacji



Zakup kontraktowy / PPU (Pay Per Use) / Usługa Druku



Jednym z nowych trendów rynkowych jest zakup usługi druku. Jeszcze do niedawna forma ta była zarezerwowana jedynie dla wybranych urządzeń i typów sprzedaży. Obecnie każdy Klient może zawrzeć umowę kontraktowa która gwarantuje możliwość rozliczenia się za zrealizowane wydruki a nie konieczność zakupu sprzętu.


Umowy tego typu mogą być zawarte nawet na jedną drukarkę.
W zależności od potrzeb i celów finansowych przedsiębiorstwo:

  • może rozliczać się z dostawca usługi na zasadzie „płatność za stronę” – mając zagwarantowane w cenie strony użyczenie sprzętu na określonych zasadach i z określonym poziomem serwisu.

  • może nabyć sprzęt w leasingu lub zapłacić za niego jednorazowo – łącząc ten zakup z zakupem wydruku czyli w ramach ceny za stronę posiadać określony poziom wsparcia serwisowego oraz dostawy materiałów eksploatacyjnych.

Kontrakty przewidują również możliwość odkupienia używanego obecnie sprzętu i jego częściowego lub całościowe wykorzystania w ramach umowy.

Esencją i tym co najważniejsze w kontraktach PPU jest całkowita zmiana podejścia do wydruku. Naszym celem jest dostarczenie usługi polegającej na stałej możliwości realizacji wydruku bez zaangażowania Klienta w obsługę urządzeń oraz troskę o materiały eksploatacyjne.

Klient kupuje od nas gotowość do wydruku oraz sam wydruk (dostarczony w wymaganym czasie oraz jakości) – nie zaś urządzenie, system i materiały eksploatacyjne.



Korzyści z zakupu kontraktowego / PPU /umowy kontraktowe



Dlaczego warto korzystać z kontraktów?

  • Zakup kontraktowy to oszczędność na poziomie minimum 20%. Oszczędność spowodowana jest możliwością zastosowania w ramach kontraktów specjalnych rabatów cenowych.

  • Wyższy poziom serwisu dopasowany do potrzeb przy zachowaniu atrakcyjności cenowej. Zakup kontraktowy umożliwia ustalenie wysokiego, zgodne z wymaganiami przedsiębiorstwa sposobu świadczenia serwisu. W gestii dostawcy jest utrzymanie ciągłości pracy urządzeń oraz zapewnienie niezmiennej jakości wydruków.

  • Brak kosztów związanych z zakupem i magazynowaniem materiałów eksploatacyjnych. Szczególnie w większych organizacjach proces zamawiania, dystrybuowania i magazynowania tuszy i tonerów stanowi istotny element kosztowy. W przypadku zakupu kontraktowego tonery dostarczane są w miarę potrzeb, bez konieczności delegowania specjalnego zespołu do monitorowania i prowadzenia procesu.

  • Eliminacja dodatkowych nie planowanych kosztów związanych z obsługą serwisową. Umowa kontraktowa zakładam, że serwis sprzętu jest zawsze w gestii dostawcy usługi, który ponosi pełne koszty utrzymania sprzętu w pełnej sprawności.

  • Możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań technologicznych. Umowa kontraktowa zakłada zazwyczaj, że sprzęt wymieniany jest na nowszy technologicznie co 2-3 lata. Oznacza to, że przedsiębiorstwo zawsze korzysta z najnowszych rozwiązań mając zapewniony jakościowy druk i nowoczesną funkcjonalność.

Koszty drukowania – jak zmniejszyć?


Nadal duża liczba organizacji nie kontroluje ilości wydrukowanych i kopiowanych stron. Wielokrotnie mamy do czynienia z sytuacją, gdzie użytkownicy zapominają o zrealizowanym przez siebie wydruku po czym drukują go ponownie. Ile razy zdarzyło się, że odbierając wydruk z drukarki znajdywaliśmy w odbiorniku nie tylko swoje dokumenty ale również dokumenty innych użytkowników , wydruki były pomieszane i woleliśmy puścić prace jeszcze raz niż poświęcać czas na oddzielnie swojej pracy od pracy kolegi. Co z wydrukami, które w cale nie są nam potrzebne – a przycisk „print” naciskamy tylko z przyzwyczajenia.

Powyższe obrazuje nam jak wiele organizacja może zaoszczędzić poprzez prowadzenie kontroli wydruków. Jak bardzo możemy obniżyć koszty związane z zakupem papieru oraz materiałów eksploatacyjnych.

Nowoczesna infrastruktura druku jest definiowana przez hasła:


ZARZĄDZANIE INSFRASTRUKTURĄ DRUKUJĄCĄ
CYFROWY OBIEG DOUMENTÓW
KONTROLA ILOŚCI WYDRUKÓW
WYDRUK BEZPIECZNY
WYDRUK PODĄŻAJĄCY


Jeżeli wszystkie powyższe pięć elementów mamy wdrożone w organizacji, są one wykorzystywane przez użytkowników, spokojnie możemy powiedzieć, że kontrolujemy swoje wydatki związane z wydrukiem a nasza infrastruktura drukująca jest NOWOCZESNA.



Kontrola wydruków
Pod pojęciem kontrola wydruków kryje się kilka rzeczy. Podstawową z nich jest funkcjonalność zliczania ilości wykonywanych wydruków z podziałem na poszczególne działy , grupy użytkowników lub bezpośrednio na użytkowników , z podziałem na wydruki monochromatyczne i wydruki kolorowe. Istnieje również możliwość zliczania ilości kopii realizowanych na urządzeniach wielofunkcyjnych.



Wydruk podążający
Funkcjonalność ta oznacza, że wydruki, skany i kopiowanie może odbywać się dopiero po autentykacji użytkownika (za pomocą karty zbliżeniowej, karty magnetycznej lub wprowadzeniu kodu PIN) na urządzeniu wielofunkcyjnym lub drukarce. Użytkownik może zadecydować na której drukarce lub urządzeniu wielofunkcyjnym chce zrealizować wydruk, który z wysłanych na drukarkę wydruków zrealizować a które z wysłanych przez siebie wydruków usunąć. Pozwala to na znaczne obniżenie kosztów związanych z realizacją wydruków z uwagi na eliminacje „zapomnianych” wydruków lub wydruków „błędnych”. Są to realne oszczędności realizowane zarówno poprzez mniejsze zużycie materiałów eksploatacyjnych jak i z mniejszą ilością zużytego papieru.
Wydruk podążający (Pull Printing) pozwala przede wszystkim na osiągnięcie wysokiego stopnia bezpieczeństwa wydruku na sieciowych drukarkach grupowych oraz urządzeniach wielofunkcyjnych. Realizacja wydruku polega na wysłaniu wydruku na jedną drukarkę wirtualną, wydruk czeka na serwerze wydruków do momentu, aż użytkownik zautoryzuje się na jednej z włączonych do systemu drukarek sieciowych, tam wybierze wydruk i ściągnie na drukarkę. Wydruk nazywa się potocznie podążającym, ponieważ użytkownik może go odebrać na dowolniej sieciowej drukarce wpiętej do systemu na której się zautoryzuje za pomocą karty magnetycznej, karty zbliżeniowej czy PIN kodu. Wydruk podąża za użytkownikiem.



Wydruk poufny
Coraz częściej spotykamy się z hasłami Centralizacja Druku, Optymalizacja Druku, Outsorsing Druku. Wielu z naszych Klientów obawiało się o to, czy realizowane projekty związane często z „przerzucaniem” wydruków poufnych na urządzenia dostępne w sieci jest bezpieczne, czy nie dojedzie do przechwycenia wydruku przez osoby nieupoważnione. Usługa wydruku poufnego w pełni realizowana jest za pośrednictwem wykorzystania elementów pozwalających na identyfikacje użytkowników.
Identyfikacja taka może się odbyć w różnoraki sposób. To co najczęściej spotykane to wykorzystanie kart zbliżeniowych (które na co dzień pracownicy wykorzystują poruszając się po firmie). Również istnieje możliwość wykorzystania kart magnetycznych lub też PIN kodów. Dopiero po zalogowaniu się na urządzeniu pracownik ma możliwość wydrukowania swojej pracy (i tylko swojej).



Jeżeli macie Państwo jakiekolwiek pytania serdecznie zapraszamy do kontaktów.